top of page

Ako na osvetlenie vo výklade obchodu?

Aktualizováno: 4. 9. 2020

Obchodné výklady sú zamerané na to, aby prilákali zákazníka. Pravdepodobne nudný statický výklad nikoho nezaujme. Preto zaujímavé osvetlenie alebo ešte lepšie neustála zmena farieb spôsobí, že priláka oko ľudí, ktorí možno od Vás nakúpia.



Čo si budeme klamať, takýto výklad Vám už dnes zákazníka nepriláka


Podľa výskumov, máte 3 sekundy na to, aby ste zaujali Vášho zákazníka. Obchodníci preto používajú rôzne spôsoby, ako výklad oživiť. A jedným zo spôsobov je práve odlíšiť sa spôsobom osvetlenia.


Preblikané výklady


Samozrejme, dá sta to aj prehnať. Často sa stáva, že výklad len bliká do rôznych farieb a úplne to nezodpovedá európskemu vnímaniu toho, čo je vkusné.



Oko možno priláka, dušu európsku však rozhodne nepoteší


Preto je lepšie, aby sa svetlo zladilo s prezentovaným tovarom, ale aj aby zodpovedalo našim normám vkusnosti. Pri luxusných módnych značkách napríklad použijete pravdepodobne len studenú bielu farbu, aby nemenila farby prezentovaného tovaru. Naopak, pri napríklad elektronike alebo hráčskych obchodoch je vhodné použiť niečo akčnejšie.



Naša inštalácia pre Alize


Ktorá farba je najobľúbenejšia na svete?


Dá sa predpokladať, že ak bude Váš obchod zladený do farieb, ktoré majú ľudia najradšej, bude viac lákať zákaznícke pohľady. Podľa štúdie Univerzity v Marylande na vzorke 2000 ľudí, najobľúbenejšia farba je modrá a fialová (zdroj https://www.livescience.com/34105-favorite-colors.html). Tu je rozdelenie obľúbenosti farieb podľa pohlavia:



Obľúbenosť farieb mužov a žien


Samozrejme, že sú druhy obchodov, kde modrá a fialová sa nehodí, preto treba tento graf brať len orientačne. Ale dá sa predpokladať, že pozornosť zákazníka udržíte dlhšie práve pomocou vhodne nastavených farebných LED svetiel do farieb, ktoré ľudia majú radi.


LED steny v obchodných výkladoch


Často v posledných rokoch vidieť použitie LED stien a LED panelov vo výkladoch obchodov. Má to nasledovné výhody:


· Možnosť rýchlej zmeny prezentovaného tovaru

· Počas roka ľahká úprava zobrazovaných akcií

· Možnosť animovaných videí (pohyb prilákava ľudský zrak oveľa viac ako statické obrazy)

· Relatívne jednoduché na inštaláciu a aj prípadnú zmenu tvarov


Príklad výkladu s LED stenou


Ak by sme však mali vyjadriť náš osobný názor zatiaľ nepodporený žiadnou štúdiou – LED steny sú skôr len veľké televízory, na ktoré sa už u ľudí vytvorila „banerová“ slepota (podobne ako banerová reklama na web stránkach – všimnete si ju ešte vôbec?). Problém je, že je to väčšinou len nejaký obdĺžnik alebo pás, ktorý zobrazuje reklamu. A na to sú ľudia už imúnni. Vieme Vám ich nainštalovať, ale nezaručíme, že naozaj prinesú želaný výsledok.


Kreatívne obchodné výklady


Oveľa lepšie je prísť s niečím novým. Už len ak je LED stena v oblúkovom tvare, vypadá to zaujímavejšie. Napríklad ako pozadie, ktoré sme nainštalovali v CNN Prima:



Oblúkové LED steny v pozadí sú zaujímavým prvkom


Je možné však zájsť ešte ďalej. Napríklad takto môže vypadať vstup do obchodu, ktorý si určite ľudia všimnú. Konkrétne táto inštalácia zvýšila zákazníkovi tržby o asi 25%, aj keď ide o bar:



No a samozrejme sú ešte extrémnejšie možnosti. Toto je príklad módneho obchodu, ktorý používa naše LED pásy a LED digitálne ovládače v Juhoafrickej republike:



Je asi malá šanca, že okoloidúci si takýto výklad nevšimnú


Prečo vôbec uvažovať nad efektným nasvietením výkladu?


Pekný výklad treba brať ako „nohu v dverách“ – ak Vaše produkty nie sú dobré, asi Vám to nepomôže predať. Avšak umožní Vám to udržať zákazníkovu pozornosť dlhšie a dá Vám väčšiu šancu ukázať Váš produkt v dobrom svetle (doslova). Ak potrebujete teda prilákať viac zákazníkov do Vašich priestorov, ozvite sa nám a porozmýšľame, či by Váš vstup do obchodu mohol byť zaujímavejší.

160 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page